måndag, april 15, 2013

Det var inte igår

Det har snart gått ett år sedan jag skrev något här. Ett år där det hänt en hel del. Dessvärre har det inte hänt så mycket ur träningssynpunkt. Vilket den här bloggen egentligen ska innehålla. Jag kan sitta här och rada upp ursäkter. Ursäkter som att Prinsen tar mycket tid och kraft. Att Flickan från landet i norr ska hinna träna också. Och allt sånt där. Den enda hållbara ursäkten är egentligen att jag är hemma hela dagarna med Prinsen just nu och när det väl blir kväll så lockar det mer att lägga upp benen i soffan.

Senaste året har även innehållit en del problem. Inga benbrott och större skador, men vaderna har strulat till och från som vanligt. Det har blivit avbrott från träning och motivationen har inte alls funnits under en lång tid.

Det jag däremot har börjat med under den senaste månaden, sen jag gått på min föräldraledighet, är barnvagnslöpning. Det är inga jättedistanser som avverkas, men mellan 5-8km får jag ihop på förmiddagarna i alla fall. I farter mellan 4.50-4.25/km. Helt okej. Och så blir det styrketräning när Prinsen sover.

Så jag har inte helt legat på latisdan. Sista dagen innan föräldraledigheten tog jag ett sista besök på gymmet. Ett litet formtest. Drog av en 10km på 40.59. Så helt ur form är jag inte.

Tanken är väl att försöka få ihop lite mer än 3mil i veckan. Inte minst nu när jag är ledig i ett halvår. Hur det sen blir i höst, när alla jobbar och Prinsen ska börja på förskola, det vet jag inte än. Det pusslet får jag försöka lägga då.

I kväll ska jag däremot försöka komma iväg en sväng när Flickan från landet i norr kommit hem. Jag har en liten kille med öroninflamation här hemma just nu, så det känns inte rätt att stoppa ner honom i vagnen och springa med honom. Han har dessutom försökt somna i en och en halv timme nu. Kanske dags att ge upp och ta upp honom. Suck. Det kan bli en lång kväll det här.

Inga kommentarer: