tisdag, mars 01, 2011

Klockrent pass!

Det har blivit lite tunt med uppdateringar här. Men jag hr inte legat på latisdan för det. Förra veckan kom jag in i rytmen igen och passen flöt på riktigt bra. Totalt 95km på sex pass vilket är helt okej. Även om veckan avslutades med en utekväll innehållande allt för mycket whiskey och pilsner.

För att näna något av passen förra veckan så gled jag runt 9st tusingar på riktigt fina 3.24.21. Med 60'' vila. Detta följdes upp av 30km några dagar senare. Och om det är något pass jag är missnöjd med så är det det där. Jag vet inte riktigt hur jag ska analysera 30km på löpband. Men jag vill känna att det ska vara minsre slitsamt att köra tre mil i sträck på 47'. Men som sagt, det var på band med 1% lutning. Kanske är det en hel annan sak nästa vecka när jag hoppas kunna köra utomhus.

Men nu är det ny vecka och nedträningen fortsätter. Efter en tung söndag var jag lite orlig över hur kroppen egentligen skulle må på måndagspasset. Men det gick fint. Riktigt int. Studsade runt 17km i 4.26-fart. De tre sista km gick under 4.10/km och det kändes lätt.

Det passet följdes upp av dagens klockrena och härliga tusingpass. 9x1000m igen. Med de vanliga 60'' vila.
Tänkte försöka hålla de första fem-sex loppen precis under 3.25, vilket resulterade i: 3.23.89,
3.24.20, 3.24.95, 3.24.22, 3.23.27 och 3.24.75.

Benen var fortfarande relativt pigga så jag drog en chansning och skruvade upp tempot lite. 3.19.81 och 3.18.26 på de kommande två. Det var tungt, men inte sådär mördande at jag fick börja flåsa där inne på gymet.

Sista tusingen ochdet fanns inte så mycket alternativ än att dra på ordentligt. Sträcka ut stegt och låta benen sväva fram. Stannade klockan efter en km på riktigt fina 3.12.82. Och kunde räkna ut en nytt "rekordsnitt" på 3.21.76.

Ett helt fantastiskt fint pass och precis vad jag behövde för att boosta upp självförtroendet efter helgens alkoholintag och inför den stundande rekordveckan. Efter 5.5km uppvärmning och 3.5km nerjogg inkasserades 18km idag.

Inga kommentarer: